Sabelhagens olivlund

torsdag 24 augusti 2017

Kika in i tonårsrummet


Tänkte vi skulle kika in hos William, vi möblerade om i hans rum igår och han blev så nöjd. Så i går eftermiddag när han stack till fotbollsträningen så passade jag på att fota:). 
Vi statte in ett mindre skrivbord och stolen är en gammal som jag har  målat svart. 


Här har "spelstolen" kommit på plats, en raritet från Bruno Mattson jetson 66. Har funderat på att klä om den eller lägga en dyna eller vad man nu kan göra för att fixa till den lite. William sitter alltid i den och spelar PlayStation eller X-box:) 




Utgång till den stora balkongen där han har utsikt över stan 

 Säng och gavel från Mio. 
Påslakan, pläd och kuddar från Gripsholm 
På väggen till höger om sängen vill han ha en hylla där han kan ställa upp sina fotbollsskor och fotbollar. Så vi får väl ta och kolla runt lite på vad som finns. 




Högtalare från Audio Pro som han fick i julklapp. 



Nu dags att gå ut med Lykke och sedan åka Vespan till jobbet. Igår var det nära att jag behövde vantar på mig:). Så kallt om händerna på morgonen. Men det blev ju så gott väder sedan, bästa sommarvärmen. Hoppas på en fin sensommar och höst. 


Ha det gott 


Kram Maria 










4 kommentarer:

  1. Åh vilket fint rum! Smakfullt! Hälsa honom det! Tokgillar postern med mc´n...
    Så nyfiken på er lägenhet! Vill se meeeeeer! =)
    Jo men kallt här med på morgonen... imorse bara dryga 6 grader! Men nu är det varmt och skönt, jag har svirat om till kjol och ska åka in till IKEA, när jag sörplat i mig resten av kaffet :)
    Kram på dig min vän!
    /Maria
    P:S... ja, jag borde vara "berättigad" att köpa resväskan... ;)

    SvaraRadera
  2. Så flott rom han har! Han må jo trives godt der :)

    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Det är mysigt när ens barn växer upp och det blir förändringar i deras tillvaro oc de vill vara med själva och tänka och välja. Ett naturligt led i att ni har flyttat åxå. Jag har skrollat tillbaka en del nu och sett hur ni haft det så fint det blir i Marinan visst blir det lite mycket med så många ställen att hålla reda p så ett klokt var var att sälja huset och bo i lägenhet. Det gjorde vi med och inget jag ångrat på hela tiden.
    Ha nu härliga dagar tills det blir riktig höst
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. P:S... ja, jag borde vara "berättigad" att köpa resväskan... ;)


    แคมฟรอก

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.